getest

Mooi gekleurd haar – Cattier Paris Shampoo voor gekleurd haar (sulfaatvrij)

Rather read in English ?

Hallo,

Ik heb al bijna 5 jaar non-stop gekleurd haar. Rood, groen, blauw, zwart, paars, terug rood, je kan het je wel voorstellen šŸ˜‰ Maar gekleurd haar kan er als stro of dood beginnen uitzien als jet niet de juist verzorging krijgt. De juiste shampoo vinden is natuurlijk een goed begin.

DISCLAIMER: Ik kreeg dit product opgestuurd om te reviewen. Dit beĆÆnvloed mijn mening of bevindingen niet.

Op facebook won ik enkele weken geleden de wedstrijd om de nieuwe sulfaat vrije shampoo van Cattier Paris te mogen uitproberen. Ik kon kiezen tussen die voor gekleurd of fijn haar. Ik ging voor de gekleurde haar variant.

cattier-paris-1

Toen ik het pakketje met de shampoo kreeg was ik metteen verkocht. De verpakking, alhoewel ik geen roze meisje ben, spreekt mij aan. Het flesje vind ik ook leuk. Het is eens iets anders dan een ronde fles. Het flesje bevat 250ml shampoo.

cattier-paris-3

De shampoo zelf is heel licht gelig en heel doorzichtig. Hij ruikt lekker fris en ook een beetje zoet. Ik ruik vooral sinaasappels en kersen. Dat is hoe ik de geur ervaar.

Wat betekend 0% sulfaat ?

0% sulfaat of sulfaatvrij betekent dat er in de shampoo geen sulfaten zoals SLES (Sodium Laureth Sulfate / Sodium Lauryl Ether Sulfate) of ALS (Ammonium Lauryl Sulfate) zitten. Dit zijn maar enkele voorbeelden van sulfaten. In BelgiĆ« en Nederland zit vooral SLES in shampoos als was actief bestanddeel.Ā Sulfaten kunnen bij sommige mensen droogheid en irritatie veroorzaken.

Sulfaatvrije shampoo is vooral goed voor mensen met een droge en/of gevoelige hoofdhuid of droog haar. Mensen met een vettige hoodhuid of mensen die veel styling proiducten gebruiken hebben er iets minder baat bij, omdat talg en siliconen moeilijker weg te wassen zijn.

cattier-paris-2

Volgens Cattier:

‘De sulfaatvrije Cattier-Paris shampoo voor gekleurd haar reinigt zacht, voedt en zorgt voor kleurbehoud en glans. De beschermende antioxidante werking, met rijstextract, rijk aan aminozuren en peptiden, beschermt, herstelt en versterkt de haarvezels voor een duurzaam kleurbehoud, intense glans en een zijdezacht gevoel. De kleurintensiteit wordt verlengd en geoptimaliseerd, het haar wordt zacht en glanzend.’

Natura-tec Abysoft (Abbesijnolie en fytosterolen): hydrateert, beschermt de haarvezel, verbetert de haarsterkte, elasticiteit en flexibiliteit van het haar
Biologische cypergras olie: verzacht, laat het haar glanzen en heeft een conditionerend effect
Biologische aloĆ« vera: hydrateert, beschermt en verzacht.’

Mijn mening:

Ik heb de shampoo nu een keer of 4 gebruikt sinds ik die heb ontvangen. Ik had net mijn haar opnieuw rood gekleurd toen ik de shampoo kreeg. Het ideale moment om die uit te testen. De kleuring die ik gebruik is semi-permanent, wat betekend dat hij er sowiezo zal uitwassen na een tijdje. Rood is op zich al een lastig kleur om lang mooi te houden.

Na 4 wasbeurten is mijn haar nog altijd even mooi en krachtig rood als de dag dat ik het gekleurd heb. Het is ook zacht, glanzend en goed doorkambaar. Dat had ik bij mijn normale shampoo niet. Deze was wel niet specifiek voor gekleurd haar, maar die gebruikte ik vooral omdat het mijn hoofdhuid minder irriteerde dan andere shampoos.

Mijn hoofdhuid is door de Cattier shampoo een stuk minder schilferig geworden en jeukt ook een stuk minder.

Ik ben heel tevreden dat ik deze shampoo heb mogen testen. Ik ben ervan overtuigd dat als dit flesje leeg is, een nieuw flesje de weg zal vinden naar badkamerkast šŸ™‚

Welke shampoo gebruiken jullie ?

Be Happy !!!

Bunnie

 

 

 

One thought on “Mooi gekleurd haar – Cattier Paris Shampoo voor gekleurd haar (sulfaatvrij)

Wees niet bang ... gooi gerust jou comment hieronder :D

